הונדה VFR800 2005


אחד הדגמים המצליחים ביותר בתולדות האופנועים, מופת של טכנולוגיה עם מנוע V4 עתיר חידושים וחזק, שלדת אלומיניום חזקה וקלה, איכות ייצור ותפקוד במגוון רחב של משימות. הדגם נולד עם נטייה ספורטיבית מובהקת, המשך ישיר למשפחת VF-R שנולדה ב-1982 בגרסאות מ-400 ועד 1000 סמ"ק, ל-VFR750 אף יוצרה גרסת הומולוגציה לסופרבייק העולמי שהומצא ב-1988, RC30 שלקח אליפות עולם ב-1988/89. אותם גנים ספורטיביים נותרו עם ה-VFR גם כשהלך והתרחק מהספורט הטהור (לא בגללו אלא הספורטיביים פשוט הפכו קיצוניים יותר ויותר), והמציא למעשה את נישת "ספורט-תיור". גם כספורט תורר המשיך ה-VFR להיות סמן טכנולוגי, אותה זרוע אחורית חד-צידית אייקונית שהופיעה ב-1990 לא היוותה חידוש, ב.מ.וו עשו את זה קודם, אולם מכיוון שהונדה מכרה "קצת" יותר אופנועים באותה תקופה הזרוע הזאת נכנסה לספרים ולא עזבה את הדגם עד היום וטוב שכך. במהלך שנות חייו הרבות ה-VFR חווה שינויים במכלולים רבים, קטרי גלגלים שונים, נתוני מנוע ושילדה, מערכות פליטה, שינוי משמעותי הוכנס ב-1998 עם מנוע מבוסס RC45 בנפח 782 סמ"ק (להלן "800") וב-2002 עם התקנת מערכת VTEC. מערכת זו נועדה לפתור את נחיתות הנפח של ה-VFR בתחום הספורט תיור שם נרשמה צמיחה רבתי בנפחים ובביצועים


  • משלוח: